Spelkartan
Star Stable-året 2018 erbjöd flera grymma, små som stora, förbättringar i spelet. Bland annat fick spelkartan en välförtjänt uppdatering. Det hände inte mycket med utseéndet på kartan, förutom när Nya Silverglade släpptes då, men nu är den ännu mer praktisk än förut! Ikonerna på kartan är mycket tydligare och lättare att tyda.
Istället för gula prickar syns nu gula utropstecken, och dagliga uppdrag kan nu skiljas från dagliga tävlingar även på kartan. Helt nytt är också att ditt hemstall markeras ut, och vi glömska riskerar aldrig mer att inte hitta våra hästar när vi suttit av eftersom hästens position också markeras på kartan. Dessutom kan du välja själv vilka ikoner du vill ska synas. Bara tummar upp för detta, det blev helt perfekt! 
Jag gillar allt med uppdateringen av spelkartan egentligen, men en extra guldstjärna tycker jag ska ges för att de förverkligade idén som gör det möjligt att markera ut vilken position som helst på Jorvik genom att vänsterklicka på kartan. Platsen du markerat syns nu som ett starkt ljussken som söker sig mot himlen, och är synbart var på Jorvik du än befinner dig. Smart va?
Jag använder den ofta när jag spelar med min fyraåriga systerdotter och vill hjälpa henne hitta en särskild plats. Det är bara att markera platsen åt henne, och sedan be henne följa ljusskenet. Annars kan jag rekommendera er att använda denna funktion om du kanske letar efter en särskild koordinat på kartan. Bara markera den en gång, och du behöver inte öppna kartan varannan minut för att säkerställa att du rider rätt.
Har absolut inget att klaga på egentligen. Men om jag ska vara kritisk hade jag hoppats att slippa begränsas av avståndet när jag vill se var en gruppmedlem befinner sig på kartan. Oavsett om jag befinner mig i Mistfall och min vän i Epona vill jag kunna se det. Kanske inte är genomförbart i praktiken? Vad tycker ni om den nya spelkartan? Saknas något?