Coralice
Coralice • Chincoteagueponny • Sto • 2016
Coralice tillbringade sin tid som föl på Sydhovens halvö, utan daglig tillsyn eller kontakt med människor. Allt hon visste av var att ströva fritt i naturen tillsammans med sin flock och överleva på magert bete under tuffa väderförhållanden. Hon utforskade ofta ön på egen hand, men alltid med flocken inom synhåll. Coralices äventyr blev anledningen till att hon tillslut separerades från sin enda trygghet, när hon jagades åt motsatt håll som resten av ponnyerna under ett rovdjursangrepp. 
Letandet var förgäves, men att hon fick syn på hästarna i hagarna runt Sydhovens Gård blev hennes räddning. Coralice var nyfiken, och inte alls lika skygg som andra vildhästar jag mött. Hon sökte genast kontakt och blev en självklar del av min flock hästar istället. Hon är väldigt tillgiven och lekfull, och med mycket egen vilja som hon inte är sen med att uttrycka. I framtiden kommer hon förbli oinriden och fortsätta få leva ett liv i frihet, men under mitt beskydd. Hon följer efter mig var jag än går, och är hon på upptäcksfärd går det alltid att räkna med att hon kommer tillbaka.