Berättelser från Jorvik
Gissa vad? Första november finns Berättelser från Jorvik av Helena Dahlgren i hyllorna hos bokhandeln! Det är en novellsamling där vi får lära känna våra Ödesryttare Lisa, Anne, Alex och Lindas bättre. Det är deras berättelser som endast funnits tillgängliga som ljudböcker, men kommer nu finnas i tryckt och lätt utökad form - alla samlade i en och samma bok. 
Jag gillar alla berättelser starkt, och kan rekommendera er alla att antingen lyssna på dem redan idag om du inte redan gjort det, eller köpa boken för dig som föredrar att läsa. Ljudböckerna är fantastiskt levande och jag har lyssnat flera gånger, men jag längtar ändå tills jag har ännu en bok om Ödesryttarna i min ägo.
På tal om det, utkommer Ödesryttarna 3: Mörkret Faller i februari 2020, istället för nu i höst. Att fördröja boksläppet tyder enligt mig på att Helena tar berättelsen på allvar, och verkligen vill skriva den så bra som möjligt. Det bådar gott!