Luckyclover
Luckyclover • "Lucky" • Trakehnare • Valack • 2014
Lucky kommer från ett stuteri i centrala Jorvik som föder upp tävlingshästar i världsklass. Han såldes dock till mig för en ny chans i livet, efter att stallets ägare klargjort att han skulle avlivas om ingen tog över honom. Anledning till försäljning är varken skrämmande sjukdomshistoria eller dylikt, utan de beskrev honom som på tok för envis för att ens bli sutten på. Efter ett samtal med hans beridare och en besiktning utan anmärkning klargjorde jag att det snarare handlade om en häst med starkt psyke som inte lät sig brytas ner av hårda metoder. 
Planen för Lucky är ännu inte inridning, trots att han närmar sig fem års ålder. Först och främst är planen att bygga upp tillit och vänskap oss emellan, och hantera honom från marken innan jag sitter upp. Till följd av hans tidigare erfarenheter är han osäker runt nykomlingar och kan uppfattas hotfull om du inte själv är lugn och vänlig mot honom upprepande gånger, men har redan gjort stora framsteg under sin korta tid här. Lucky är späntsig och har otrolig hoppteknik som han klarar att upprätthålla trots hög hastighet, och jag kan se stor potential hos honom som framtida terränghäst. 
#1 - Hanna!

Hej Alicia! Du har varit en sån stor förebild för mig och äntligen så har jag börjat blogga själv! Det är något som jag verkligen älskar! Ha det så bra! <3

Svar: Hej på dig!Åh vad kul att höra att jag inspirerat dig till att göra något du nu älskar så mycket. Massa kramar <3
Alicia Starnight