Ydris och drömmarnas cirkus
Ydris är en karaktär som verkligen funnits så länge som jag kan minnas. Jag minns knappt tiden innan han fanns, för när han kom till spelet under samma onsdagsuppdatering som ridhuset och Klipphärad släpptes i början av januari 2012 hade jag endast spelat i en månad. Då fick vi samtidigt i uppdrag av denna mystiska man på Nilmers Högland, att plocka fyrklöver och leverera dem till Södra Järngrinden. Vid detta tillfälle mötte vi för första gången Häxan Pi, som på den tiden fortfarande hjälpte Dark Core och skapade mörkerhästar. Det tog nästan ett och ett halvt år från det att Ydris kom till spelet innan den primitiva cirkusvagnen, de tomma burarna och bråtet ersattes av ett stort, färgglatt cirkustält vi fick hjälpa till att bygga. 
Men från och med en onsdag i juni i år fick hela cirkusområdet ett nytt och fräscht utseende, en stor förbättring! Numera är även Ydris supersnygg och jag vet inte hur många spelare som blev störtförälskade i honom. Hur många inofficiella äktenskap han ingår i är oklart, men troligtvis några tusen. Oklanderligt dock, hehe! 😝
Hääär är han!! 😍 Jag skulle ljuga om jag inte tycker han är väldigt attraktiv jag med. Detta foto är iallafall ifrån när jag besökte hans tält där han utför spådomar. Den mystiska spådomen låter oss gräva oss djupare i våra öden och hästspådomen gäller istället ridning och hästar. Spådomarna är obegripliga och omöjliga att tyda enligt mig, men tycker det var en jättespännande idé! Jag hade bara hoppats att det faktiskt låg någon sanning i spådomarna och att faktiskt skulle förutspå framtiden på Jorvik lite grann. Hittills verkar de tyvärr inte ha det, men de skulle kunna vara mycket mer meningsfulla än såhär! 
Och ovan har vi spåtältet och cirkustältet! Ser ni hur välgjord grafiken är? 😍 Fullkomligt ÄLSKAR alla detaljer detta spel bjudit på senaste tiden.Till en början när vi fick se tjuvkikar på det nya cirkustältet tyckte jag att det var synd att de starka färgerna försvann. En klar förbättring grafiskt, visst, men jag saknade det klassiskt gula, röda och gröna. Nu tycker jag dock att de mörka färgerna i blått och lila passar alldeles utmärkt. Ydris cirkus bjuder faktiskt inte på en helt vanlig föreställning, utan döljer något mörkare och mer magiskt under ytan. Jag hade dock önskat att insidan fått en lika fin uppdatering som utsidan!
När spelskaparna för första gången gav ledtrådar om att cirkusen skulle få ett nytt utseende var jag lite skeptisk och funderade över syftet - tyckte att spelskaparna hellre skulle fokusera på annat. Sedan visade det sig att cirkusen hade en stor del i fortsättningen på huvudberättelsen som jag ännu inte hunnit blogga om. Men jag har faktiskt längtat efter att få se mer av Ydris så det var en fantastisk vändning!
Även om Ydris numera är riktigt het är jag snäppet mer kär i hans häst - Zee. Till vardags är hon mörkbrun med ljus man och lila ögon, men när hennes riktiga skepnad visar sig ser hon ut som på bilden ovan. Hur häftig ser hon inte ut? Blev såå imponerad när jag såg henne första gången. Även om det är charmen att hon endast finns som karaktärshäst och är helt unik i sitt slag, vore det en ära att få äga henne i annat än ett litet gosedjur att ha i sadelväskan. 
Dessutom fick vi chansen att tävla den spännande tävlingen från uppdragen i huvudberättelsen IGEN! Ett stort plus eftersom jag tyckte att den var riktigt kul! Om vi tävlar den på egen hand får vi skepnaden av en glansig, ädel häst i guld precis som när Ydris förvandlade oss inför en ödesmättad hästtävling. Men den går även att tävla i grupp och då kan du även få formen av Galloper Thompsons urhäst, Nightdust i sin sanna natur, Zee och en ponny vi aldrig sett förut som ser ut att komma direkt från havet - bokstavligen en sjöhäst. Min favorit är Zee, såklart! Hon är helt klart häftigast att spela som. Jag antar att hon är från Pandoria precis som Ydris, och jag tycker allt därifrån är såå fint! Vilken av hästarna nedan är er favorit? 😍
 
Denna del av tävlingen samt att hoppa genom eldringar är min favorit! Idén att balansera på gigantiska bollar var genialisk och så passande för en cirkustävling. Så länge det begränsas till spel där inga djur far illa och blir upplärda genom hårda metoder, såklart.
När du återvänder till tävlingen kommer du också möta Xin, Ydris lilla narr som håller nu arrangerar en kort tävling inuti cirkustältet inspirerad av Pole Bending, med vackra fjärilar flygandes runt pålarna. Den är inte särskilt speciell, men extra XP när vi levlar upp våra hästar uppskattas alltid. Och jag gillar ändå den mer än den vanliga Pole Bending-tävlingen i Moorland eftersom denna är kortare och mindre enformig, den innebär inte lika mycket fram och tillbaka på en och samma sträcka!
På denna bild ser ni lite av cirkusvagnen som alltid stått på Nilmers Högland, och burar med stackars djur i fångenskap. Jag tycker denna bild beskriver Ydris' krafter rätt bra, han är ingen vanlig trollkarl som har sina knep för att skapa illusioner, utan kan krympa och förstora andra varelser. Jag ser mycket fram emot att få se mer av Ydris, det är minst sagt en karaktär som Star Stable-gänget lyckats med måste jag säga! 😍