Välkommen tillbaka!

Oj vilken dramatisk hälsning, men - HEJ, jag trodde aldrig jag skulle se er igen! Många av er som läste detta följde säkert min tidigare blogg, aliciastarstable.blogg.se, som jag skrev aktivt på i fyra hela år. Bloggen hann bli den mest välbesökta, i åtminstone Sverige, innan det kapitlet i mitt liv tog dock slut väldigt plötsligt, efter ett dramatiskt avsked även där. Trots att jag slutade, och nu börjar, med samma inlevelse kommer inte den här bloggen bli som min förra. 

Visst, den kommer fortsätta handla om mitt absoluta favoritspel Star Stable Online, som jag på senare år växt upp med, men jag slutade blogga av en anledning. Det handlar inte om att jag utvecklats som människa eller hittat min nya stil inom bloggade och skrivande och därför blir denna blogg annorlunda, kanske till och med förbättrad. Utan mitt förra bloggande var inte hållbart eller fungerande, utan orsakade snarare mer press och stress än vad det skänkte mig lycka eller andra positiva känslor.

Den sista tiden som bloggare var tuff, och jag ångrar absolut inte att jag slutade, inte alls. Det är inte därför jag kommer tillbaka. Min paus på två och ett halvt år var välbehövlig, jag är helt säker på att den var bra för mig och mitt mående. Och med tanke på hur min psykiska hälsa nått botten under åren ni inte hört av mig, är jag säker på att jag slutade precis i tid, om inte för sent. Dessutom gav detta mig ett par år där jag faktiskt bara kunde spela spelet utan att fotografera till bloggen, uppdatera här dagligen och tänka ut mina åsikter om exakt allt som rör spelet. Kort sagt, har jag fokuserat på mig själv och mitt liv bortom datorskärmen. Och så kommer det förbli. 

På denna blogg kommer jag nämligen skriva när jag har lust och ork. Inga mål för antal inlägg i veckan, jag behöver inte fler måsten. Mitt mående går i dalar på grund av mina återkommande depressioner med tillhörande ångest och, eftersom jag bara är människa, min motivation likaså. Denna blogg kommer som bekant innehålla mina åsikter och idéer om Star Stable, men det kommer även finnas det jag helt enkelt inte finner värt att skriva om men som ändå är relevant. På senaste tiden har spelet utvecklats i rasande fart och imponerat något oerhört på mig som tillhör bland de spelare som hängt kvar längst. Instagram som jag bara behöll för att publicera bilder fram till sommaren, räcker inte längre till för min vilja att vilja uttrycka hur fantastiskt detta spel är.

Detta kommer troligtvis bli det mest personliga inlägget (och längsta, hehe) på bloggen, men jag vill ge er en liten resumé på allt ni har missat. Jag har inte fått prata med er på såå länge, självklart har jag mycket att säga?! På senaste tiden har jag iallafall hunnit fylla 17 år, bli vegan, börjat gymnasiet, samhällsvetenskapliga linjen inriktning beteendevetenskap för er som är undrar, och fått en egen hund. Jag är kvar i samma svenska hemstad och har framtidsplaner som innefattar resor, djur (främst hästar och hundar) samt ett yrke inom vård- och omsorg eller lag och ordning.

För er som är nya läsare, är jag Alicia Starnight. För er som redan spelar häst- och äventyrsspelet Star Stable Online sedan innan, förstår att det är mitt alias i spelet. Jag har spelat sedan början 2011, och är alltså snart inne på mitt åttonde år som aktiv spelare. Är ni inte redan Star Stable-spelare rekommenderar jag er att klicka er in på deras hemsida och skapa ett konto på direkten. Låter det intressant med ett onlinespel i 3D där du från ryggen på dina alldeles egna hästar utforskar skandinaviska Jorvik och beskyddar ön från ondska? Eller är det kanske lockande att tävla med dina vänner, lösa mystiska uppdrag och bilda ridklubbar? Detta samtidigt som du befinner dig i en barnvänlig och vänskaplig atmosfär med gemenskap som aldrig förr, i ett anpassningsbart spel som därför passar alla åldrar? Då har du hittat rätt! 

Jag själv håller till på de svenska spelservrarna, men hoppar just nu runt på de alla i jakt på den trevligaste men samtidigt minst överbefolkade servern. Jag har nämligen inte många vänner som fortfarande spelar och tillhör ingen särskild eller nämnvärd klubb, och därför känns detta för första gången möjligt. För att se vilken server jag befinner mig på för tillfället är det bara att läsa i menyn till höger. Jag äger också ett 30-tal hästar som ni kan läsa om genom att klicka er in på varje enskild hästs namn i menyn. Ni når mitt Instagram-konto genom att klicka på ikonen ovanför den magiska headern, gjord av Ida Goldforest. Och förresten, för er som endast är här för att ni saknat mina tips och hjälpavsnitt för SSO-spelare, kan eventuellt förvänta sig det tids nog, men inte för tillfället.

Kram på er, jag hoppas ni vill följa mig och jag önskar er trevlig fortsatt läsning. ♥

 
 
 
#1 - Cecilia Gladefield

Välkommen tillbaka! :D

Svar: Tack! ❤️
Alicia Starnight

#2 - Elise Stormwright

Välkommen tillbaka, ska bli kul att läsa din nya blogg <3

Svar: Men tack snälla!
Alicia Starnight

#3 - Anonym

Super post! :D Jesteś super! :D