Stjärnjakt i Julbyn
Jisses, vad mycket jag haft att göra på senaste tiden. Spela har jag hunnit, men skriva om det - nej. 🙁 Idag fick jag åtminstone tid att spela lite i lugn och ro, och leta efter de nya gyllene stjärnorna som vi kan samla i julbyn. Jag tyckte det var mycket roligare att leta än vanligt idag, troligtvis eftersom området där stjärnorna kan finnas inte är så stort och jag har börjat bli riktigt hemmastadd i julbyn.
Att leta stjärnor är något jag brukar uppskatta, men det slutar ärligt talat alltid med att jag ger upp och tar hjälp eftersom det finns såå många platser som stjärnor kan gömma sig. Men jag tycker fortfarande det är jättekul, särskilt när stjärnorna bjuder på en liten överraskning som gör det lite svårare. Mistfalls guldstjärnor är ju geniala!
Iallafall, numera är alla stjärnor numrerade vilket är jättebra om du vill hjälpa vänner, eller som jag, er läsare. Nu kan du få reda på exakt vilken stjärna du saknar utan att använda uteslutningsmetoden om du tar emot hjälp! 😄
Stjärna nummer ett finns bakom en mängd lådor staplade på varandra mellan en stuga i julbyn och till höger om den magiska isgrottan. Inga konstigheter med denna stjärna, enkel att ta men jag hittade den sist, haha! 🤣
Andra stjärnan däremot... Den förvandlades till en väldigt *host* älskvärd teleporterande höna och lämnade ifrån sig fjädrar och ett kackel, för att sedan dyka upp tiotals meter bort. Hönan däremot stod kvar på den snötäckt stenen utan att röra en min. Men jag är hundra procent säker på att hönan kände sig väldigt nöjd över sin överraskning till mig. Iallafall, om ni inte redan hittat hönan (och stjärnan) finns den söder om den frusna sjön. Jag rekommenderar att sitta av innan ni försöker fånga hö- jag menar stjärnan.
 
På en av hällarna nedanför det frusna vattenfallet finner ni julbyns tredje stjärna, väntandes på att få vara en del av er samling av guldstjärnor. 
Den fjärde stjärnan bjuder på ett litet äventyr, minsann! Antingen får ni syn på stjärnan, eller som jag, syn på glittret först och tvärbromsar istället för att fortsätta på den mer säkra vägen ner till julbyn från släden. Glittret visar vägen, så att säga. 😉
Fastfrusen i den lilla sjön precis framför bryggan hittar ni den femte stjärnan, bara att öppna kartan så är platsen lätt att hitta! 
I allra nordöstra delen av julbyn finns den sjätte och sista stjärnan inne bland alla granar. Det är bara att rida till det högra, översta hörnet av kartan för att hitta den!