Trakehnare
NY HÄSTRAS!!! Igen!! 😍 Denna gång är det varken en söt liten ponny eller ett kraftigare kallblod, utan en elegant tysk varmblodshäst - nämligen Trakehnaren. Det är en häst framgångsrik inom ridsport, och då särskilt fälttävlan tack vare dess mångsidighet. Det finns stora likheter mellan både Hannoveranaren och Trakehnaren, vilket gör att dess utseende i såväl spelet som verkligheten påminner starkt om varandra. Det har en del spelare klagat på, och min åsikt är att när Star Stable-teamet väljer att återskapa hästraser som finns i verkligheten med liknande ursprung och egenskaper är det inte alls konstigt, eller negativt heller för den delen, att de ser ganska lika ut. Det borde egentligen bara betyda att Lisa lyckats, eller hur?
Tjuvkiken på den nya hästrasen som släpptes några dagar innan.
Först var min tanke att faktiskt inte köpa någon alls, eftersom mitt hjärta mest brinner för ponnyer och jag anser mig ha tillräckligt med sporthästar. Men när jag såg de i spelet och fick se min vän rida Trakehnaren hon köpte ändrade jag mig på en sekund, haha!! Jag kommer dock vänta tills det tillkommer fler färger, eftersom jag har tre fyrbenta vänner i stallet som jag måste levla först. Något annat som är jättekul är att Trakehnaren, till skillnad från Hannoveranaren, tillåter andra färger än hela. Jag blev förälskad i den skäckfärgade Trakehnaren som anlände denna vecka. Den har sååå fina detaljer i pälsen, särskilt vid flanken och där knät möter buken. Detta ska vi kolla vidare på i en utvärdering när jag köpt mig en egen. Men tills dess måste jag bara säga att denna häst är fantastiskt välgjord, och en väldigt smäcker och vacker häst. För en gångs skull lockas jag att genuint vilja köpa lite större hästar!
Vad tycker ni själva om Trakehnaren?
#1 - Viktoria Shadowhunter

Tycker att Trakehnaren är jättefin. Håller med dig om detaljerna i pälsen och hela utseendet. Dock gillar jag inte riktigt hur stel den är i halsen när den rör på sig. Jag gillar hur teamet har arbetat mer med aktiviteten i benen men jag saknar en fin form i kroppen till gångarterna.

#2 - Molly Goldforce

Hej lite off-topic komment såhär men jag har följt din blogg rätt länge nu, slutade spela för ett tag sen o nu kör jag igång igen lite försiktigt! Haha, hittade ett gmlt blogginlägg från min (nu döda) sso blogg där du är med, från ca 4 år sedan. http://mollygoldforce.blogg.se/2014/june/topp-5-basta-sso-bloggare.html

Svar: Nämen åh vad gulligt <3
Alicia Starnight