Poppie
Poppie • Jorvikisk ponny (Kat B) • Sto • 2015 
Poppie tillhör stallets yngsta och minsta fyrbenta vänner. Hon föddes och växte upp hos en barnfamilj utanför Ängby i Nordfäldt, men såldes vidare till mig precis efter avslutad inridning. Familjen hade bråttom att komma igång med inridningen, lite för bråttom. Detta resulterade i att hon blev svårhanterad för såväl föräldrar som deras små barn, och ingen ponny de vågade låta deras 9-åriga dotter rida. Hon såldes vidare till mig, och min tanke med henne är att hon ska få ridas in på nytt, i hopp om en ponny som är mer trygg och säker i sig själv.
Poppie blev redan under första veckan hos mig bra vän med mitt syskonpar av samma ras. I hagen är hon den som är livlig och lekfull, och alltid försöker få igång lite bus med de andra hästarna. I boxen blir hon lätt uttråkad, och har därför fått en boll hängandes på gallret som hon underhåller sig med. Jag misstänker att hon i framtiden kommer behöva en stadig och lyhörd ryttare som undviker både paddock och dressyrträningar, och är beredd på diverse bus under uteritterna. Gymkhana är helt klart en tänkbar gren för henne när hon skolats in ordentligt.