Molnriket
Vinden har återigen fört upptäckaren Mica Stoneground och hennes luftballong till den höga kullen mellan Fort Pinta och Moorland, vilket gör att vi nu igen kan besöka Molnriket - en magiskt värld bland moln och regnbågar högt uppe i skyn! Molnriket är dessutom större än förra gången, så nu finns det mer att upptäcka! När det först anlände i våras var jag skeptisk till Molnriket, och jag förstod inte riktigt syftet med det. Men nu finns det mer skoj att hitta på, så även om jag är färdig med allt jag kan göra där kommer jag helt klart återvända för att leka lite om jag har tråkigt. Och för att samla XP till mina hästar såklart! Även om jag kanske hellre sett att de prioriterat annat innehåll till spelet så har jag inte rätt att klaga, eftersom jag faktiskt tycker att det är kul att vara där! 😄
En bild som summerar Molnriket ganska bra!
Baslägret Zenit heter platsen dit luftballongen tar dig, och det är här Mica håller till när hon inte utforskar Molnriket. Här finns det faktiskt massor av spännande att titta på. Hon har bland annat fått ett regnmoln att stanna på samma plats genom ett skynke och viktsäckar, och fångat små vindar i glasburkar.
Baslägret Zenit. 
Mica.
Det går också att läsa Mica Stonegrounds journal från när hon upptäcker Molnriket. Böckerna finns utspridda lite överallt runt lägret. Hon skriver bland annat om att hon misstänker att hon inte är ensam, eftersom det hänt att lägret har blivit totalförstört, hon sett avtryck och hört skratt och viskningar. Intressant va? 😃 Just böckernas utseende skulle behöva sig ett lyft dock. Och vore det inte roligt att få läsa om Jorviks historia i biblioteket i framtiden?
Micas journal, dag 12. 
Mica har också tappat bort sin utforskarutrustning bland molnen, och hittar du allt åt henne får du nödvändig utrustning att ha i sadelväskan om du ska på äventyrliga expeditioner! Behöver du hjälp med att hitta alla föremål kan du klicka HÄR. Om ni inte är som jag då, och gärna letar själv. Tycker det är superkul!
Transparanta varianter av föremålen, så du ser vad det är du faktiskt letar efter. Samma teknik användes under årets midsommaruppdrag, och även om det inte nödvändigtvis var hjälpsamt snyggar det till spelet åtminstone!
Nytt för denna vecka är det gyllene molnet, som en gång per dag sprider hästskor över hela området. Samlar du in allihopa får du en stor mängd med XP till din häst! Jättebra idé, och vi får 250 XP, och tillhör nu en av de allra effektivaste metoderna att samla XP till hästarna.
Gyllene hästskor.
Har ni förresten sett vad som ser ut som ett slott i fjärran? 😍 Påminner mig starkt om Frost. Molnriket känns verkligen som en saga! På bild ser ni också en blixt bland molnen. Det är svårt att fånga på bild och det upplevs såklart allra bäst i spelet, men det både åskar och blixtrar!
 Slott och åskoväder bland molnen!
Detta är inte allt, och förutom att det nu finns picknickfiltar utspridda lite överallt i området, kan vi också studsa på små runda moln. Får knappt nog, det är jättekul haha!! Det påminner mig såå mycket om svamparna i Mario Kart, loppet som heter Mushroom Gorge ni vet? 
Bounce bounce!!
Regnbågstävlingen från i våras är också tillbaka. Den är svår, men kul! Även denna påminner mig om en bana i Mario Kart, Rainbow Road givetvis. Det gäller att hålla sig kvar på regnbågen och undvika alla hinder som kan komma i vägen, så som vindar och regn, som gör regnbågen väldigt hal. Jag glider alltid av! 😂 Det finns också lite extremare väder som ställer till det för oss, så som åskmoln med blixtar som vi alla vill undvika att bli träffade av, och vem vill dras in i ögat på en tornado? Under loppets gång ska du också samla in gyllene hästskor, och ju fler du lyckas få med dig och ju snabbare du är, desto mer XP får du till hästen. Hittills har jag inte lyckats få guld än, utan bara silver. Men jag gissar att guld ger 300 XP eller mer!
Kanske en tjuvkik på en framtida funktion där vi kan aktivera förändringar i väder? Vi kan ju alltid hoppas! 🤗
Och sist men inte minst - Mica har öppnat en liten butik där vi kan köpa en upptäckar-outfit till både oss och hästarna! Det är inget jag kommer spendera pengar på just nu, men kanske i framtiden, för de var riktigt fina. Skulle vara roligt att använda kläderna när jag och Stormbeauty utforskar nyöppnade områden på Jorvik exempelvis.
Hela outfiten! 😍 Bilden är med tillstånd lånad ifrån Rose Shadowlee, en av Star Stables ambassadörer. Följer du inte redan hennes Instagram rekommenderar jag er att göra det!